Jeśli chcesz, by Twój tekst miał szansę trafić na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google, musisz się postarać. Nie wystarczy napisanie dobrego, ciekawego i merytorycznego artykułu. Tworzenie tekstu, nie bez powodu nazywane przez niektórych projektowaniem, należy poprzedzić analizą słów kluczowych. Przeczytaj więc poniższy wpis i dowiedz się, jak krok po kroku dobrać frazy.
Czym są frazy kluczowe?
Frazy kluczowe oznaczają słowa i wyrażenia wpisywane przez użytkowników w okno wyszukiwarki, najczęściej Google. Zanim przystąpisz do tworzenia artykułu na blog czy innej treści na swoją stronę internetową, musisz wybrać sformułowania, których użyjesz w tekście. W przeciwnym razie Twój artykuł będzie miał nikłe szanse na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w rezultatach wyszukiwania. Wybrane słowa kluczowe powinny znaleźć się w nagłówkach, wstępie i samej treści, najlepiej wielokrotnie, a zarazem w naturalny sposób powtórzone.
Do rodzajów fraz kluczowych należą: brandowe, ogólne, długiego ogona i regionalne. Na frazę brandową składa się nazwa firmy i jedno lub dwa słowa, na przykład suknie ślubne Sophia, fraza ogólna to zazwyczaj jeden wyraz jak sukienka, fraza long tail stanowi natomiast dłuższe zapytanie, na przykład „jaka suknia ślubna dla bardzo szczupłej panny młodej”, fraza regionalna zawiera zaś uzupełnienie w postaci nazwy miejscowości: „suknie ślubne Lublin”.
Jeśli interesuje Cię nie tylko sam dobór słów kluczowych, lecz także pełna usługa SEO, możesz skorzystać ze wsparcia ekspertów od pozycjonowania w Lublinie z agencji marketingowej IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
-
Jak krok po kroku przeprowadzić analizę fraz kluczowych?
Ustal temat
Na początek określ dokładnie, o czym chcesz napisać artykuł. Nie wystarczy, że wybierzesz dowolny temat dotyczący Twojej branży. Powinno to być zagadnienie, którym interesują się Twoi potencjalni czytelnicy. Do znalezienia jak najtrafniejszych słów kluczowych użyj na przykład Planera słów kluczowych od Google lub wtyczki Surfer SEO od Google Chrome. Pomysły na temat artykułu podpowie Ci również narzędzie Google Trends, które pokazuje stopień zainteresowania frazą w perspektywie czasowej.
Weź pod uwagę mniej konkurencyjne frazy
Najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe pozornie należą do tych, które mogą przynieść największe korzyści. Niestety, stawiając wyłącznie na takie słowa, sprawisz, że Twój tekst będzie musiał walczyć o wysoką pozycję z serwisami mającymi wyższy autorytet. Dlatego wybierz rzadziej wyszukiwane przez swoją grupę docelową frazy.
Sięgnij po frazy kluczowe długiego ogona
Nie ogólne i krótkie słowa kluczowe, ale dłuższe, lepiej rozpoznające intencję wyszukiwania użytkownika pomogą w pozycjonowaniu Twojej strony. Jeśli na przykład zamierzasz napisać artykuł o doborze sukni ślubnej do figury, postaw nie na frazy typu: suknia ślubna, piękna suknia ślubna, ale na dłuższe frazy jak na przykład: jaka suknia ślubna do figury typu gruszka, jaka suknia ślubna do jakiej figury, typ sukni ślubnej a figura. Aby wybrać odpowiednie frazy long tail, skorzystaj z narzędzia Answer The Public oraz podpowiedzi wyszukiwarki Google – również tych wyświetlanych na dole wyników wyszukiwań.
Uważaj na kanibalizację fraz
Ważną kwestią podczas doboru słów kluczowych jest również unikanie identycznych i podobnych fraz w odrębnych treściach. Jeśli na przykład zarówno w artykule blogowym, jak i tekście na stronie głównej salonu sukien ślubnych zdecydujesz się na użycie takich słów kluczowych jak „suknie ślubne”, „tanie suknie ślubne”, roboty Google nie będą wiedziały, którą podstronę mają wskazywać jako wynik wyszukiwania dla danej frazy. Dlatego do każdej odrębnej treści, publikowanej na innej podstronie dobierz inne słowa kluczowe.
Już wiesz, jak przeprowadzić analizę fraz kluczowych, by tworzone z ich użyciem treści przyniosły korzyści Twojemu biznesowi – przyciągnęły znaczną liczbę użytkowników na stronę internetową i budowały solidną pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Teraz czas na działanie i rozwój serwisu!
Artykuł sponsorowany