Wśród milionów aut, którymi codziennie jeżdżą mieszkańcy Polski, coraz więcej jest pojazdów z sektora premium. Czym się wyróżniają i jak dołączyć do grona posiadaczy maszyn wysokiej klasy? Po lekturze tego tekstu wszystko będzie jasne.
Samochody topowych marek premium nie są wcale taką rzadkością na polskich drogach. Według najnowszych danych ich udział w rynku sprzedawanych i leasingowanych modeli rośnie. Popularność pojazdów różni się jednak w zależności od marki. Hitem są zwłaszcza samochody Audi, Mercedes i BMW.
Jakie cechy decydują o tym, że samochód jest klasy premium?
Definicja samochodu klasy premium wprawdzie nie istnieje, ale istnieją za to pewne cechy, które powszechnie uważa się za pasujące do tego określenia. Jednym z przykładów jest wykończenie wnętrza pojazdu. Auto z najwyższej półki wyróżnia wykorzystanie materiałów, takich jak skóra, drewno oraz chromowany metal.
W aucie z segmentu premium jest wiele udogodnień dla kierowcy i pasażerów. Kilkustrefowa klimatyzacja, wbudowane w fotele masażery, a niekiedy też dodatkowe ekrany, na których można oglądać treści wideo, należą do popularnych elementów wyposażenia takich pojazdów. Co więcej, doskonale wyciszone kabiny pozwalają przyjemnie podróżować.
Samochód klasy premium jest ponadto pełen rozwiązań technologicznych ułatwiających jazdę. Duży ekran kontrolny, autonomiczny system jazdy, adaptacyjny tempomat oraz mocny silnik to tylko kilka z wielu walorów, które mają auta z najwyższej półki.
Najczęściej rejestrowane w Polsce marki samochodów premium
Dane na temat popularności samochodów zbiera Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak wygląda ranking, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę rejestracji nowych pojazdów marek premium? Otóż w 2024 roku w Polsce zarejestrowano około:
-
29 200 samochodów Audi;
-
27 900 samochodów Mercedes-Benz;
-
27 100 samochodów BMW;
-
15 000 samochodów Volvo;
-
14 700 samochodów Lexus.
Pozostałe marki, które nie zmieściły się w TOP 5, to: Cupra (11 600), Tesla (4 500), Porsche (4 100), Mini (2 500) i Land Rover (2 100 sztuk).
Skąd bierze się popularność niektórych marek? Prestiż i dobre opinie kierowców to nie wszystko. Wpływa na to także upowszechnienie finansowania w postaci leasingu Audi, Mercedesów, BMW i pozostałych cieszących się estymą modeli samochodów, które często trudno kupić za gotówkę.
Leasing sposobem na sfinansowanie samochodu marki premium
Zakup samochodu z najwyższej półki bywa kosztowny. Na szczęście nie trzeba mieć dużych pieniędzy, aby móc z niego korzystać. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na leasing Mercedesa, Audi, BMW czy jakiegokolwiek innego auta premium.
Leasing to łatwo dostępny sposób na doświadczenie komfortu jazdy samochodem z wyższej półki i zachowanie płynności finansowej. To także elastyczne warunki spłaty i swoboda wyboru, ponieważ (w zależności od umowy) auto po zakończeniu okresu finansowania można oddać firmie leasingowej lub wykupić na korzystnych warunkach.
Samochód premium nie musi dużo kosztować
Duże wydatki stają się zbędne, skoro istnieje leasing BMW, Volvo i innych marek samochodów premium. Dzięki tej usłudze można samodzielnie przekonać się o wszelkich udogodnieniach, które czynią z niektórych aut topowe modele premium. Warto zatem zastanowić się nad leasingiem na firmę i podarowaniem sobie sporej dawki luksusu.
Artykuł sponsorowany